onsdag 27 juni 2012

Senaste inköpen.

Besökte Sju bönor i Helsingborg med storebror (Samuel) idag. 

Tyvärr så var där inte stort mat-utbud. 

Vi hittade te, soja och kryddor ungefär. 
Storebror trodde sig se bönor/linser. 
Men inte jag. Sorgligt faktiskt. 
Hade hoppats på mycket mer. 
Dessutom var det dyrt. Ett litetlitet choklad 50kr.



Istället tog vi oss till OJ! ICA Kvantum. 

Hittade Havremjölk choklad & vanilj - två till priset av en. (veganskt)
Köpte även in ICA gott liv - sojafärs & sojaburgare.(l-o-v)
Hittade också Veg. strimlor från Qourn. (l-o-v)



När jag kom hem till Perstorp (min kära hemby)
så gick jag inom Netto för att köpa SIA sorbet glass (veganskt)
då jag ville ha blåbär blev jag besviken över att hitta hallon.
Blåbär var tyvärr slut! Men hallon får duga.
OBS! blanda inte ihop med SIA glass.



Så idag togs mer än en oskuld (veg.mataffärsoskuld) men även havredrycksoskuld
& mitt första besök. ever. på OJ! Även första gången jag inhandlar ICAs sojaprod.
& första gången jag handlat (& sett) qourns strimlor. (ser ut som kebab)
& sist men inte minst: första gången jag köper sorbet. Ska även provätas.

*L-o-v är min förkortning av Lakto-ovo-vegetariskt.
Blir så långt att skriva annars. But u get it, right?

Rekommenderas.